FAALANGST coach

VAN ONMACHT NAAR VEERKRACHT

 

PIEKEREN en MOE?

Loop je vast en ben je al lang aan het worstelen? Heb je vaak een overvol hoofd? Kom je moeilijk tot rust? Wil je jouw faalangst aanpakken? Ben je een piekeraar? Lees dan verder!

Mijn e-praktijk Steenkamp Counseling is gespecialiseerd in klachten m.b.t. faalangst. O.a. spreekangst, sociale fobie, sollicitatie angst en school- en examenstress. In mijn sessies leer ik je anders om te gaan met controle, frustratie, piekeren, stress en angst. Het vechten tegen die gevoelens en emoties zorgt ervoor dat je er juist dieper in weg zakt. Alsof je in drijfzand beland bent. En daar wil je juist uitkomen. "Maar hoe dan?" zul je wellicht denken? 

 

EERSTE SESSIE

In de eerste sessie gaan we eerst jouw hulpvraag onder de loep nemen. Waar zit je mee en waar zou je vanaf willen komen? Dat is jouw vertrekpunt op weg naar een veerkrachtiger leven. Mijn aanpak is kortdurende interventie, van zo'n vijf tot acht sessies. En soms kan je na twee sessies ook weer verder. Afhankelijk van wat jij nodig hebt.

 

ACT

Als therapeut werk ik vanuit de Acceptance and Commitment Therapy, kortweg: ACT. En dat is waar ACT ook voor staat: aanpakken, doen! Je hoeft niet te blijven hangen in gepieker en stress. Vanuit ACT reik ik je meerdere oefeningen aan, waar je zelf mee aan de slag kunt. In mijn sessies ga we naast ons gesprek dus ook lekker aan de slag. Speelse en laagdrempelige oefeningen waardoor je al vrij snel jouw kracht kan gaan ervaren. Je leert anders omgaan met dingen die je niet kunt veranderen. En dingen die je wel kunt veranderen, maar niet durft...daar is iets aan te doen! Hoe lijkt je dat?! Want hoe druk je je ook maakt, die toets bijvoorbeeld kan je niet "wegdenken", die komt er toch wel. Daarnaast leer je om jouw doelen te bereiken en niet steeds voor je uit te schuiven, omdat je niet het niet durft, bang bent het niet goed te doen of jezelf niet goed genoeg vindt. Herkenbaar? 

 

MINDFULNESS

Mindfulness is een onderdeel van de sessies. Hoe meer je namelijk jouw stress signalen in een vroeg stadium herkent, des te minder grip ze op je krijgen. 

 

In mijn sessies ga je op onderzoek naar wat jij wilt, wat jouw passie is. En wat je kan doen om die te bereiken.

 

 

"Ontwikkel veerkracht om jouw doelen en dromen waar te maken." 

 

ACT APP

Een ACT sessie duurt ongeveer 45 minuten. Via de ACT-guide app mail ik je oefeningen, waaronder mindfulnessoefeningen, zodat je tussen de sessies verder aan de slag kan! Zo wordt jouw ontwikkeling optimaal ondersteund.

De sessies die ik doe, gaan online via Teams. De online consulten zijn een laagdrempelige manier van coaching.

 

Het mooie van deze therapie vind ik, dat het "a way of life" is. Ik pas ACT ook op mezelf toe als ik ergens tegenaan loop of pijn en verdriet heb. 

 

RUIMTE!

Door zelfontwikkeling kom je veerkrachtiger en daardoor gelukkiger in het leven te staan. Door de oefeningen kan je meer ruimte gaan ervaren. Heb je vragen? Bel 06-2125 0035.

 

 

"Ontwikkel acceptatie in wat niet te veranderen valt."